Dålig uppdatering

Så blir det ibland! Det har varit mycket nu. Kenzo har opererats, min pappa har varit här från Kurdistan (åkt tillbaka nu) och Adrian har varit sjuk. På det ska hemmet skötas också. Jag hyllar ensamstående mammor, hur klarar ni det? Om det inte hade varit för R hade jag inte haft ett hårstrå kvar på huvudet. Nu har lugnet infunnit sig igen iallafall. Adrian är frisk och Kenzo mår mycket bättre. Idag tänkte jag inta Sats för ett träningspass. Jag har lagt på mig tre hela kilo den senaste tiden och det är inte ok! Ätit mycket sött medan amningen inte förbränner lika mycket längre nu när A har börjat äta måltider. När vi ändå pratar mat så tänkte jag på det här med vällningen. Jag är jätte kluven när det kommer till ifall jag ska ge han välling eller inte. Hur gör ni? Helst vill jag inte då jag tycker att det är onödigt med massa mjölksocker och det faktum att svenskar är dem enda som ger sina barn välling men som sagt vill jag höra mera och vill så gärna veta hur ni gör och tänker?
 
1 Tina:

skriven

Jag ger välling på kvällen vid 8, så att min son står sig hela natten och inte vill att han ska sitta och äta vid matbordet, då det blir svårare att få han att somna då. Började dock när han slutade med ersättning vid 6 månader ( min mjölk tog slut), då välling är fylligare så det funkar hela natten. Hoppas det hjälper dig något.

2 Nadja:

skriven

Jag tycker välling är toppen då man kan ta till det ifall matintaget blivit sisådär under dagen. Men gröt är lika bra och tjockare så funkar det med. Min stora son älskade välling med inte gröt. Medan min minsta son äter både välling och gröt. Har kompisar vars barn ratar båda. Så är inte ens säkert att din son kommer vilka ha välling.

3 Jenni:

skriven

Jag gav mina två äldsta både gröt och välling, och båda hade alltid magproblem och åt sämre av riktig mat! Nu med tredje skippade jag både välling och gröt och han har aldrig haft magont eller problem med maten! Sover hela nätter gör han också! Vilket inte mina två vällingbarn gjorde förrens jag slutade med vällingen. Så barn klarar ju sig garanterat utan välling, och mår eventuellt kanske bättre utan också! och läs på innehållsförteckningen på paketen! Mjölksocker är inte det enda du borde vara rädd för! ;)

Kommentera här: