Pappa är hemma

Min pappa kom till Sverige igår från Kurdistan. Han flyttade ner dit för ett år sen när min farmor och farfar dog. Jag beställde kryddor som inte finns i Sverige och R beställde granatäpplen. Han är typ besatt i granatäpplen, jag däremot är ingen fantast men ska smaka på dem här och avgöra ifall dem är bättre. Han hade med sig äkta saffran också. Saffrans lukten doftar igenom burken och jag längtar tills jag ska använda saffran till något. Typ en saffransgryta eller en pasta med saffran.

Adrian är fortfarande inte frisk och natten vill jag inte ens prata om! Har sovit i någon timme totalt och går just nu på sparlåga. Han har gråtit hela morgonen och min pappa är lite ledsen att han är ledsen och inte kan umgås med sin morfar. Nu sover han tack och lov så jag ska små börja på kvällens bak till Annies babyshower imorgon.

Kommentera här: