Kenzo

Vet inte riktigt vart jag ska börja angående Kenzo. Han fick ett klobrott för ca två veckor sen så min svägerska gick med han till veterinären. När han väl var där så ville vi att dem skulle undersöka en röd prick som han hade på sin ena testikel. Tanken slog mig ett par gånger vad det kunde vara men jag vågade aldrig uttala ordet högt. Jag tänkte tänk om men sen försökte jag tänka nej så är det inte. När min svägerska ringde och skulle berätta vad det var förstod jag innan hon ens sa det. Cancer! Denna förbannade avskyvärda sjukdom som förstör i världen. Veterinären där ville dock inte fastställa en diagnos för hon var inte säker. Jag bokade en tid till honom här i sthlm på djursjukhuset och han blev undersökt i fredags. Dem fastställde testikelcancer. När jag satt där i väntrummet för att få bekräftat det jag redan misstänkte dök alla möjliga känslor upp. Rädd, nervös, ledsen, arg och spyfärdig. Ni som inte är djurälskare kan inte förstå kärleken man har till sin hund. Han är min älskade hund som jag har tagit hand om sen han var liten. Tanken på att någon eller något ska ta han ifrån mig när det inte är dags än är oacceptabelt. Veterinären var dock väldigt positiv och sa att det är en ytterst liten chans att tumören skulle vara elakartad. Så det som nu händer är att han opereras imorgon och då ser dem hur det ser ut där inne. Trots att veterinären vill försäkra att allt kommer gå bra så är det trots allt en operation och då är det aldrig riskfritt. Så nu ligger vi här och myser dagen innan det är dags. 
 
 
 
 
1 Emma:

skriven

Åh, håller alla tummar och tår för att allt går bra! Har varit med om två olika tumörer på en av mina hundar, det är såå jobbigt! De är som ens barn och man vill skona de från allt och ha de kvar för alltid! Skönt att veterinären är positiv iaf!:) Lycka till med operationen!

Kommentera här: