Mardrömmar

Jag läste någonstans förut att gravida drömmer konstigt, stämmer det? Jag har nästan aldrig i hela mitt liv haft mardrömmar. Någon gång när jag var liten men inget märkvärdigt. Nu har jag drabbats av det några gånger och det är inte roligt. Trots att jag vaknar rätt snabbt och inser att det bara var en dröm är det ändå jobbigt. Dem där 1-2 sekunderna det tar att inse är inte roliga. Nyss vaknade jag av att en ande
skrek i mitt ansikte och jag kunde höra skriket i mitt öra. Kanske bieffekten utav skräckfilms tittande som kommer nu för det var verkligen som taget ur en skräckis. Obehagligt iallafall.

Ligger i sängen och tittar ut genom fönstret. Grått och snö. Gillar det på något sätt.
Gårdagen var trevlig men jag blev trött rätt snabbt. Vi åt tapas på Sangria i Vasastan som hade god mat men ursel service. Sen vidare till Paus på Rörstrandsgatan för drinkar. Jag drack en jätte god alkoholfri. Jag gillar att dem hade ansträngt sig med drinken istället för bara blandat lite juice med läsk typ.
Efter Paus tackade jag för mig och åkte hem och gjorde alkoholfria drinkar till mig och R. Blev så sugen efter den på Paus. Längtar tills det är så varmt att man kan sitta ute varma sommarkvällar och mysa.
Nu kommer bästis med frukost.

 

 

Kommentera här: