11 januari 2013

Seg dag idag men jag har tagit mig till gymet iallafall. Barnpassningen var stängd så jag släpade med R som fick agera minisats. Körde 20 minuter kondition på trappmaskinen och sen gav jag mig på mina ben. Tanken var att jag skulle belasta dem lätt och mjukstarta men jag kunde inte hålla mig och körde på istället. Imorgon kommer jag ha träningsvärk from Hell men det är det värt. Jag är en sån människa som måste känna att jag tränar, dvs svettas och få trötta muskler. 
Utöver gymet har det inte skett så mycket här hemma och jag ska i säng efter att jag har postat det här inlägget. Jag misstänker att A har astma och det är mindre roligt men jag tror inte något förrän jag får det på svart och vitt. Hoppas verkligen inte det! 
 
 
Kvällens middag fick bli schnitzel med potatismos & smörstekt sparris
 
 
Banka ut köttet och vispa två ägg i en djup tallrik. Häll ströbröd i en annan djup tallrik och krydda äggvispet. Vänd ner/panera köttet först i äggvispet och sedan i ströbröd. Smör stek på högvärme tills schnitzeln får en gyllenbrun färg. Koka potatis och mosa med en potatispress (går med gaffel), blanda ner lite mjölk eller grädde, en klick smör och salt efter smak. Smörstek sparris och strö över lite riven parmesan ost. Servera med en citronklyfta till så att man kan pressa lite citron på köttet. 
 
 

Kommentera här: