Gaaah

Jag får inget gjort och mitt liv går i slow motion. Nu klagar jag inte för jag är mer än nöjd eftersom det är min älskade lilla Adrian som tar all tid så jag skulle kunna ha det så här hela livet bara han är nöjd. Däremot berättar jag hur läget ligger till här hemma. Allt är huller om buller och jag försöker få allt på sin plats men det går inte med Adrian hängandes på tutten 24/7. Han vill inte sova själv trots att jag försöker vänja han att åtminstone ligga i sin vagga på dagarna. Nej det går inte för sig utan det är min famn som gäller och helst med en bröstvårta som napp. Till och med när han sover djupt vaknar han om jag försöker lägga över han i vaggan och börjar knorra. Så jag får inget gjort. Kan inte öppna datorn, blogga, städa, få allt på sin plats, fixa i ordning mig eller ens ta tag i kameran. Tackar gud för min man som hjälper till med matlagning och städning så här i början men jag vill få allt på plats och det behöver jag göra själv för att organisera allt så bra som möjligt. När vi går ut däremot sover han som en liten stock utan att klaga. På kvällarna är det heller inga problem. Han sover lugnt och fint mellan oss och vaknar max två gånger för amning. När jag ammar han så halvsover jag vilket gör att det knappt känns som att jag har vaknat.  Sömnen är i balans då och jag sover väldigt bra enligt mig själv. Nu har det här inlägget tagit mig tre timmar att skriva och det enda jag har hunnit med sen jag vakna är frukost. Klockan fyra har jag tid för att fixa mina ögobryn så jag har två timmar på mig att försöka duscha av mig och klä på mig. Normalt sett hade det tagit mig 15-20 minuter.   
 
 
Bilder ifrån Nypanbadet, två dagar innan förlossningen. Älskade lille Joseph härjade och hade sig. 
 

Kommentera här: