Utmaning

Jag blev utmanad utav en jätte gullig tjej Victoria att svara på lite frågor så här kommer svaren:

 


1. När är ditt BF datum?

4 augusti

2. Har ni tagit reda på kön?

Yes, det är en liten pojke :)

3. Hur länge innan du blev gravid hade du känt att du var redo?

Jag har nog varit redo i 2-3 år men har varit helt bebis tokig och haft mamma längtan det senaste året.

4. Vad har du haft för cravings?

I början utav graviditeten var det frukt i lass speciellt jordgubbar, vattenmelon och apelsiner men efter tredje månaden har jag inte direkt känt någon craving. Börjar bli lite chokladsugen titt som tätt :)

5. Vilken/vilka är din värsta gravidkrämpa?

Det var illamåendet i början, kunde inte känna några lukter utan att må illa. Spydde och var helt orkeslös. Det gick så långt att jag gick omkring med bomull i båda näsborrarna för att inte känna matlukt.

6. Är du nervös inför förlossningen?

Nej inte ett dugg utav någon konstig anledning. Beror nog på att jag längtar efter min bebis så mycket men kan bli lite orolig över att något kan gå fel. Däremot har en förlossning varit en utav mina största rädslor i livet men all rädsla försvann när jag fick reda på att jag var gravid.

7. Hur har ni förberett hemma för bebisens ankomst?

Jag förbereder för fullt. Jag är ett list och kontroll freak som måste ha allt klart i god tid så det mesta är inköpt. Vagn, säng, kläder, apoteksprodukter, kuddar, täcken, filtar, påslakan, babysitter mm, allt som bebisen behöver är typ inhandlat förutom några smågrejer.

8. När kände du första sparken?

Jag kände första sparken i v 18 och blev helt ställd. Trodde att jag inbillade mig först tills det kom en till.

9. Skulle du kunna gå igenom en graviditet igen?

Absolut, men jag återkommer till den frågan efter förlossningen ;)

10. När tror du själv att din bebis kommer?

Jag tror att han kommer lite för tidigt, runt en vecka innan dvs sista veckan i juli.

11. Vad är det bästa med att vara gravid?

Det bästa är att veta att jag kommer få hålla i mitt barn inom några månader och att känna fosterrörelser, sparkar och buffar är en helt fantastisk upplevelse.

 

Jag utmanar: Mikaela

1 Lisa:

skriven

Åh, vad mysigt. Alla preggokänslor kommer tillbaka när jag läser dina svar. Passa på att njuta nu den sista tiden innan du får hålla din lilla grabb. Klyschigt, jag vet, men tiden går så grymt fort. Min lilla kille blir redan 6 månader i morgon.

2 Lisa:

skriven

Njut av att längta! :-)

3 Mikaela:

skriven

TACK sötaste för utmaningen... har fyllt i och skickat vidare... det är en underligt men underbar tid vi befinner oss i. Många säger att det är annorlunda andra gången men jag känner exakt samma om inte ännu starkare känslor eftersom jag vet vad som väntar. Obeskrivlig kärlek!!!

Kommentera här: